HOE WERKT HET

In juni 2021 zijn we gestart met de permanente levering door Stichting Eerlijk Eten uit de Streek van lokaal geproduceerd eten, levensmiddelen en etenswaren. Je kunt je aanmelden voor abonnementen op een wekelijks pakket groenten, aardappelen, eieren en/of biologische zuivel. Daarnaast hebben we een webshop voor losse bestellingen. Hieronder leggen we je uit hoe de abonnementen in de praktijk werken.

SOORTEN ABONNEMENTEN

Bij Eerlijk Eten uit de Streek kun je kiezen uit vier soorten abonnementen. We hebben “foodboxen”, zoals voedselabonnementen ook wel genoemd worden, voor groenten, aardappelen, eieren en zuivel.

Daarbij hanteren we verschillende formaten of groottes:

  • Small (voor 1 persoon)
  • Medium (voor 2 personen)
  • Large (voor 3 à 4 personen)
  • Extra Large (voor 4 à 5 personen)

Als je kleine kinderen hebt, kun je uitgaan van een halve portie per kind. Voorbeeld: stel je hebt een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen

  • bij kinderen onder de 12 jaar kun je gaan voor een Large pakket,
  • bij kinderen ouder dan 12 jaar kies je voor Extra Large.

De prijzen van de verschillende abonnementen vindt je terug in de webshop.

AFHALEN

Je haalt je abonnement elke week op vrijdag af bij een van onze afhaalpunten. De locaties zijn verspreid door Midden-Nederland en regio FoodValley. Meer locaties zullen volgen.

Neem contact op als je een geschikt afhaalpunt denkt te kunnen voorstellen. Dan onderzoeken wij of we deze locatie kunnen opnemen!

Wij leveren de pakketten af in een papieren tas. Deze mag je houden. Als de tas nog goed genoeg is, lever die dan weer in. Dan kunnen we tassen zoveel mogelijk hergebruiken. Bij het afhalen hoef je geen geld of pinpas mee te nemen, want je betaalt per (digitale) factuur.

AANMELDEN

In verband met beperkte logistieke capaciteit en beperkte productiecapaciteit van producenten hanteren wij een maximum aantal abonnementen. Daarom krijg je óf een bevestiging van je abonnement met de ingangsdatum van de levering (over het algemeen zo’n 1-2 weken na de aanmelding), óf de melding dat je op onze wachtlijst staat.

In dat laatste geval nemen we zo snel mogelijk contact op zodra er een plekje voor je vrij is. Natuurlijk hopen wij het aantal abonnementen snel te kunnen uitbreiden!

EENMALIG PROBEREN

Wil je eerst een abonnement uitproberen? Dat kan natuurlijk. Ga naar onze webshop en bestel daar eenmalig het groentepakket dat je wilt proberen. Op deze manier kun je eenvoudig testen of het pakket wat voor jou is en of je het goede formaat te pakken hebt.

PAUZEREN, WIJZIGEN OF OPZEGGEN

Wil je je abonnement tijdelijk pauzeren of opzeggen? Geen probleem. Geef dit dan uiterlijk zondagavond vòòr 20:00 uur aan in ons web portaal.

Ook wisselen van grootte of type abonnement is in de toekomst mogelijk, dit zijn we nog aan het opzetten.