HOE WERKT HET

In juni 2021 zijn we gestart met de permanente levering door Stichting Eerlijk Eten uit de Streek. Je kunt je aanmelden voor abonnementen op een wekelijks pakket groenten, aardappelen, eieren en/of biologische zuivel. Daarnaast hebben we een webshop voor losse bestellingen. Hieronder leggen we je uit hoe de abonnementen in de praktijk werken.

SOORTEN ABONNEMENTEN

Bij Eerlijk Eten uit de Streek kun je kiezen uit vijf soorten abonnementen, voor groenten, aardappelen, eieren en zuivel. Daarbij hanteren we per abonnement verschillende formaten:

  • Small (voor 1 persoon)
  • Medium (voor 2 personen)
  • Large (voor 3 à 4 personen)
  • Extra Large (voor 4 à 5 personen)

As je kleine kinderen hebt, kun je uitgaan van een halve portie. Voorbeeld: als je een gezin hebt met 2 kinderen onder de 12 jaar kun je gaan voor een Large pakket, maar als je kinderen groter zijn, zou je kunnen kiezen voor Extra Large.

De prijzen van de verschillende abonnementen vind je terug in het aanmeldformulier.

AFHALEN

Je haalt je abonnement elke week op vrijdag af bij een van onze afhaalpunten. Op dit moment zijn dat:

  • Landwinkel Vanelly, Achterveldseweg 26, Barneveld. Afhalen vrijdag tussen 11.00-21.00 uur
  • Bakkerij Jorisbrood, Verbindelaarsweg 90, Ede. Afhalen vrijdag tussen 12.00-16.00 uur
  • De Klomperhoek, Klomperweg 99, Lunteren. Afhalen vrijdag tussen 14.00-17.30 uur
  • Boerderijwinkel Tussen de Hagen, Hessenweg 82, Stoutenburg. Afhalen vrijdag tussen 11.00-18.00 uur
  • De Lankerenhof, Lankerenseweg 18, Voorthuizen. Afhalen vrijdag tussen 14.00-19.00 uur
  • Eco Fields, Matendijk 1, Wekerom. Afhalen vrijdag tussen 17.00-17.30 uur (LET OP: gewijzigde tijden!)

Meer locaties kunnen snel volgen. Neem contact op via info@eerlijketenuitdestreek.nl als je een geschikt afhaalpunt denkt te kunnen voorstellen. Dan onderzoeken wij of wij deze locatie kunnen toevoegen aan de lijst.

Als je bij het afhaalpunt komt, leveren wij de pakketten in een papieren tas. Deze kun je meenemen. Als de tas nog goed genoeg is, hopen we dat je hem de volgende keer weer inlevert, zodat we de tassen zoveel mogelijk kunnen hergebruiken. Bij het afhalen hoef je geen geld of pinpas mee te nemen, want je betaalt per (digitale) factuur.

AANMELDEN

Als je je opgeeft voor een abonnement, is het mogelijk dat je niet onmiddellijk klant kunt worden. Dit komt doordat wij als organisatie nog logistiek aan het opstarten zijn, en doordat onze producenten niet altijd op grotere schaal kunnen leveren. Daarom hanteren wij een maximum aantal abonnementen. Als je je aanmeldt, ontvang je daarom óf een bevestiging van je abonnement met de ingangsdatum van de levering (over het algemeen zo’n 2 weken na de aanmelding), óf de melding dat je op onze wachtlijst staat. In dat geval nemen we contact op zodra er een plekje voor je vrij is. Natuurlijk hopen wij het aantal abonnementen snel te kunnen uitbreiden!

EENMALIG PROBEREN

Wil je eerst een abonnement uitproberen? Dat kan natuurlijk. Ga naar onze webshop en bestel daar eenmalig het groentepakket dat je wilt proberen. Op deze manier kun je eenvoudig testen of het pakket wat voor jou is en of je het goede formaat te pakken hebt.

PAUZEREN, WIJZIGEN OF OPZEGGEN

Wil je je abonnement tijdelijk pauzeren of opzeggen? Geen probleem. Laat het ons minstens 2 weken van tevoren weten via abonnementen@eerlijketenuitdestreek.nl. Dan kunnen we de wijziging administratief verwerken.

Ook wisselen van formaat of type abonnement is eenvoudig. Net als bij het pauzeren hanteren we een periode van ongeveer 2 weken voor verwerking van de wijziging. Je ontvangt hierover van ons bericht.